Skip to content

Maximera produktiviteten på intranätet med integrationer

Vad skulle hända om ert intranät kunde kommunicera med era IT-system och automatisera era arbetsflöden? Det är dags att utforska möjligheterna med integrationer och låta intranätet bli navet i ert digitala ekosystem.
Nov 13, 2023 2:17:37 PM Josefin Holmberg

Denna intranätspaning är en fördjupning av spännande trender, framgångshistorier och tekniska innovationer inom intranät och integrationer. Häng med när vår lösningsarkitekt Björn Widorson utforskar spännande användningsområden och delar med sig av personliga reflektioner, experttips och bästa praxis, som kan hjälpa er att maximera nyttan av ert intranät.

Skapa en sömlös arbetsmiljö med smarta integrationer

I vår snabbt föränderliga digitala värld blir intranätet alltmer avgörande som navet för internkommunikation, samarbete och kunskapsdelning. Integrationer och automatisering blir därmed alltmer kritiska för att optimera intranätet och skapa en sömlös och sammanlänkad arbetsmiljö. 

Genom att sammankoppla olika system och applikationer kan integrationer förvandla ert intranät till en central knutpunkt där medarbetarna snabbt och enkelt kan få tillgång till viktig information, samarbeta i realtid och driva fram effektiva arbetsflöden.

Björn-Widorson“Integrationer möjliggör en smidig informationsöverföring mellan olika verktyg och system, vilket eliminerar onödig administration och minskar risken för duplicerade data och manuella fel. Ett exempel på detta är att integrera ert intranät med er befintliga CRM-plattform för att ge medarbetarna en helhetsbild av kundinteraktioner och förenkla processen för att uppdatera och dela information.


Automatisering tar det hela ett steg längre genom att skapa regelbaserade arbetsflöden och rutinuppgifter som kan utföras automatiskt. Genom att till exempel automatisera godkännandeprocesser eller notifikationer kan ni frigöra tid och resurser för era medarbetare. Med automatisering kan ni också säkerställa att viktig information når rätt person vid rätt tidpunkt, vilket ökar effektiviteten och minskar risken för missförstånd.


Björn Widorson
, lösningsarkitekt på twoday.

Vad är möjligt att integrera?

Möjligheterna med integrationer för intranät är många. Genom att välja rätt integrationer anpassade efter era specifika behov och verksamhet, kan ni skapa en heltäckande digital arbetsplats där era system och verktyg samverkar sömlöst.

Exempel på vanliga integrationer:

  • Integrering med samarbetsverktyg
    Genom att integrera ert intranät med populära samarbetsverktyg som Microsoft Teams, Slack eller Google Workspace kan ni skapa en sömlös arbetsmiljö där medarbetare kan kommunicera, samarbeta och dela dokument på ett enkelt och smidigt sätt.
  • CRM-integration
    Genom att integrera ert intranät med ert CRM-system kan ni skapa en helhetsbild av era kundinteraktioner och underlätta informationsdelning mellan avdelningar. Detta kan bidra till förbättrat samarbete, kundservice och hjälpa er att fatta mer genomtänkta affärsbeslut.
  • Integrering med projektrum/arbetsrum
    Genom att integrera ert intranät med ert projektrum/arbetsrum innehållande diverse projektdokument, projektkalendrar, etc. kan ni skapa en central plats där teamen kan samarbeta och hantera projektuppgifter på ett effektivt sätt, vilket underlättar kommunikationen i projektgruppen och förbättrar projektgenomförandet.
  • HR-systemintegration
    Med integration mot ert HR-system kan ni skapa en sömlös process för att hantera personalrelaterade ärenden som exempelvis onboarding och semesterhantering, vilket sparar tid och minskar manuella arbetsuppgifter för HR-teamet.
  • Integration med affärssystem
    Integration med ert affärssystem, som exempelvis ekonomi- eller lagerhanteringssystem, kan ni skapa en enhetlig plattform där medarbetare kan få tillgång till viktig information och utföra relevanta arbetsuppgifter direkt från intranätet.

Lyft er intranätupplevelse till oanade höjder med integrationer

twoday kan hjälpa er att skapa en individanpassad (personaliserad) intranätsportal med integrationer mot olika system och tjänster, samt centrala funktioner för att sammanställa och söka på innehåll från många olika källor. Allt presenterat i en modern, tilltalande och intuitiv design.

Vi erbjuder kundanpassade intranätlösningar, intranätpaketeringar, förvaltning och integrationer för intranät baserade på Optimizely och Microsoft 365.

Läs mer om våra lösningar för Smarta intranät här.

5-nyckelfrågor-när-du-funderar-på-att-byta-Episerverleverantör

 

 

Relaterade artiklar