Skip to content

Rätt information - hela tiden

INSIKT:s webbgränssnitt gör det enkelt att involvera ett stort antal medarbetare i budgetarbetet utan att försvåra eller ta mycket tid. Med INSIKT som budgetverktyg kan planeringen av budget eller rullande prognoser påskyndas samtidigt som en ökad delaktighet bland medarbetarna uppnås. Genom att mata in data via webbläsaren och integrera den med befintliga verksamhetssystem kan skillnaderna mellan faktiska utfall och planer analyseras smidigt med hjälp av INSIKT Analys.

INSIKT-Planning-Enter-elements

Mindre manuellt arbete, mer analys

Genom att låta medarbetarna själva mata in och integrera informationen i stället för låta ekonomiavdelningen ansvara för insamling och hantering av data, frigörs resurser som kan användas till mer kvalitativt arbete såsom analys och planering. Den direkta dialogen och samarbetet mellan användare uppmuntras och förenklas, vilket leder till en kortare tidsram för budgetarbetet och högre kvalitet i resultatet. Genom att automatisera insamling och konsolidering av data kan ekonomiavdelningen fokusera på att skapa mervärde och strategiskt bidra till verksamheten.

INSIKT-Analysis-Graphs-elements

Smarta funktioner

 

INSIKT Planering erbjuder smarta lösningar som förenklar planeringsarbetet. Det inkluderar arbetsflöden för attestering, övervakning och kontroll. Dess integration med underliggande verksamhetssystem möjliggör sömlös dataöverföring. Dessutom kan det kopplas till INSIKT Analys, vilket gör det enkelt att analysera skillnader mellan faktiska utfall och planerade värden. Produkten stödjer även simulering, loggning, planeringsinstruktioner och driverbaserad budgetering. Värden kan kompletteras med kommentarer och dokument ända ner till specifika cellnivåer, vilket underlättar förståelse och dialog mellan olika medarbetare.

INSIKT-Planning-Period-elements

Några av alla fördelar

Data blir beslut

Underbygga dina beslut med fakta. Utforska historisk data, utvärdera nuläget och göra framtida prognoser för att säkerställa att de rätta besluten fattas med säkerhet.

Tillgängligt för alla

Öka engagemang och lyft organisationen genom att låta medarbetare få tillgång till data baserat på sitt ansvarsområde.

Tydlig visualisering

Skapa interaktiva rapporter och presentera din data genom diagram eller andra mätare. Det gör det enkelt för hela organisationen att ta till sig informationen

Kraftfull analys

Vrid och vänd på all din data för att identifiera trender och involvera fler medarbetare i analysarbetet.

Överblick & detaljer

Välj mellan att borra ner dig i siffrorna ända till verifikatnivå eller zooma ut till helikopterperspektiv för en överblick.

Sparad tid

Låt data och rapporter uppdateras automatiskt och spara tid samtidigt som att felmarginalen minskar.

Kontakta oss

Börja din resa mot att bli mer datadriven redan idag - kontakta oss.