Skip to content

Grundfos

Grundfos upptäcker och åtgärdar IT-problem proaktivt med twoday Insight Analytics





Kundprojekt

Grundfos, världens största producent av vattenpumpar, använder twoday Insight Analytics för att optimera användarupplevelsen, öka medarbetarnöjdheten och minska behovet av kostsamma undersökningar av infrastrukturstörningar.

Michael-Hejlskov-og-Henrik-René-Jensen_Grundfos_CPM_932_NY

Stordata kan hjälpa företag att förstå sin egen verksamhet bättre. Men att bara lagra enorma mängder data är ingen garanti för att organisationen kan omvandla datan till verkligt värde för verksamheten och för medarbetarna.

Microsoft Gold Partner twoday har specialiserat sig på att översätta och visualisera stora mängder data till en värdefull IT-översikt. Genom att ha en översikt blir det möjligt för IT-team att säkerställa att verksamheten drivs på friska, snabba och fullt uppdaterade datorer, vilket underlättar bättre IT-säkerhet, effektivitet och medarbetarnöjdhet, särskilt i större företag.

twodays kundportfölj inkluderar stora, internationella företag, inklusive danska Grundfos som, med en 50% andel av den globala produktionen av cirkulationspumpar, är världens största producent av vattenpumpar. Med 19 000 anställda över hela världen har Grundfos ett stort antal enheter att hantera.

Bättre prestanda och stabilitet

För att underlätta kontinuerlig optimering och förbättra användarupplevelsen har Grundfos implementerat twoday Insight Analytics för att extrahera data från företagets infrastruktur. Det gör det möjligt för företaget att identifiera datorer som har kraschat till följd av exempelvis Blue Screen of Death (BSOD), och att kontakta användarna av dessa datorer och lösa problemet innan det blir kritiskt, vilket resulterar i betydande medarbetarnöjdhet.

Baserat på twoday Insight Analytics och ett antal rapporter har Grundfos kunnat spåra och mildra infrastrukturproblem, och har idag en mer stabil och bättre presterande IT-plattform:

"Med övervakningssystemet har vi lyckats öka användarnöjdheten och minska behovet av kostsamma undersökningar av infrastrukturstörningar. Jag har stora förväntningar på systemet, och tack vare det utmärkta samarbetet vi har med leverantören är jag säker på att vi kommer att göra stora framsteg," säger User Experience Center Manager på Grundfos, Henrik René Jensen, som driver Insight Analytics.

När systemet installerades på Grundfos 2018 var konsulten Michael Hejlskov Jacobsen ansvarig för installationsprocessen och för att organisera och samordna åtgärdsprocesser:

"Att arbeta med twoday för att få systemet att fungera och därefter skapa värde har varit en praktisk process. twoday har varit en flexibel och noggrann partner, och enkel att arbeta med. Systemet används nu i flera avdelningar över hela organisationen, som ser att deras krav på övervakning och visualisering uppfylls," säger Michael Hejlskov Jacobsen.

Med insikt kan IT-problem förebyggas

Med insikt kan IT-problem förebyggas
På twoday är Peter Odgaard mycket nöjd med samarbetet med Grundfos:

"De problem och förbättringar vi har arbetat med på Grundfos är exempel på typiska utmaningar i alla organisationer, oavsett storlek: Stora mängder data lagras i system som är mycket svåra att komma åt, och nästan omöjliga att korrelera - och eftersom det är otillgängligt används ingen av all denna data för att förutse och förebygga problem med IT-prestanda," förklarar Peter Odgaard.

Genom att använda twoday Insight Analytics är det nu möjligt att proaktivt identifiera datorer som kraschar frekvent - vanligtvis på grund av konfigurationsfel - och därmed prioritera initiativ för att minska förekomsten av ett specifikt problem.

"Enbart baserat på typen av incident som kallas BSOD (Blue Screen of Death) - dvs när skärmen blir blå och datorn stängs av utan varning - spenderar den genomsnittliga organisationen, oavsett storlek, 55 arbetsdagar om året per 1 000 datorer på att fixa maskiner som har kraschat. Genom att få en överblick över hur många och vilka enheter som påverkas är det ofta möjligt att identifiera mönster som gör att IT-team kan lösa och förebygga liknande problem som uppstår i hela organisationen," förklarar Peter Odgaard.

Under 2019 planerar Grundfos att ytterligare utöka användningen av twoday Insight Analytics. Under våren 2019 kommer twoday att lansera en ny version av twoday Insight Analytics, vilket introducerar förbättringar av användargränssnittet som kommer att göra det ännu enklare att se och agera på infrastrukturstatus, dra rapporter och dokumentera organisationens IT-hälsa samt uppskatta kostnaden för olika typer av problem.

twoday

Kontakta oss

Kontakta oss om du har frågor gällande twodays tjänster.