Skip to content

twoday har blivit ett
- alla konsultverksamheter i samma bolag

Sedan twoday grundades 2022 har företaget verkat som ett enhetligt varumärke över landsgränserna. I Sverige har twodays konsultverksamheter tidigare drivits som separata bolag, men nu har de slagits samman. Det innebär att de tidigare bolagsnamnen twoday Analytics AB och Annevo AB försvinner – och går nu under namnet twoday Sverige. twoday Sverige kommer också att omfatta konsultverksamheten inom twoday AB.
Jun 3, 2025 7:00:00 AM twoday

Vi har under lång tid arbetat för att stärka twodays position på den svenska marknaden. Idag är vi experter inom våra områden, som inkluderar mjukvaruutveckling, digital design och data och AI – och det kommer vi fortsätta vara. Men vi tror att vi kan leverera ännu bättre lösningar till våra kunder genom att samla vår breda branschkunskap och tekniska kompetens i en mer enhetlig struktur. Enkelt uttryckt tror vi att innovation frodas när de skarpaste hjärnorna arbetar nära varandra och får möjlighet att samverka. Därför har vi valt att slå ihop våra svenska konsultverksamheter till ett och samma bolag – något som kommer gynna våra kunder, säger Elias Inderberg, Country Managing Director för twoday i Sverige. 

Det blir enklare att vara kund hos twoday 

Enligt Elias innebär sammanslagningen också att det blir lättare för svenska företag att vara kund hos twoday – oavsett vilka digitala utmaningar de står inför. 

– Vi ser att allt fler svenska företag vill ha stöd i sin digitala utveckling inom flera olika teknikområden. Genom att samla våra kompetenta konsulter på ett och samma ställe, behöver kunderna inte längre flera olika kontaktpunkter för att nå rätt expertis – utan får en tydlig ingång till hela vårt erbjudande. Därför är vi övertygade om att det även kommer bli smidigare att samarbeta med oss framöver, förklarar Elias Inderberg. 

Han fortsätter: 
– Även om vi alltid har jobbat tätt tillsammans, kommer twoday nu att vara betydligt mer enat mot den svenska marknaden. För våra kunder betyder det en snabbare och smidigare väg från idé till verklighet när de behöver stöd i sin digitala utveckling. 

En attraktiv arbetsplats 

Att växa i Sverige och internationellt är en del av twodays övergripande strategi – och det kräver fler medarbetare med rätt kompetens. 

– Vi vet att konkurrensen om IT-specialister i Sverige är stenhård. Därför måste vi säkerställa att vi är en attraktiv arbetsgivare som både lockar till oss och behåller de bästa talangerna. Den nya organisationsstrukturen kommer att stödja detta. Framöver blir det enklare för våra medarbetare att snabbt dela kunskap och använda sin kompetens inom områden som data och AI, mjukvaruutveckling och design i projekt som kanske inte tidigare ingått i deras uppdrag – eftersom vi i högre grad kommer att arbeta över gränserna mellan branscher, områden och teknik, avslutar Elias Inderberg. 

Relaterade artiklar